Har du glemt passordet ditt?

Med appen Microsoft Authenticator kan du selv stille tilbake passordet ditt. Åpne siden for tilbakestilling av passord. Følg denne veiledningen for støtte underveis: tilbakestilling av passord.

Hvis du mangler appen kan du sette den opp så lenge du er pålogget maskinen du vanligvis logger inn med uten kodebrikke. 

Start med å åpne sikkerhetsinformasjonssiden, sjekk at du har riktig mobilnummer registrert og legg så til Microsoft Authenticator som en ny påloggingsmetode. Du må ha din mobil og maskin tilgjengelig. Har du både jobb- og privatmobil, anbefaler vi deg å laste ned appen på den mobilen du bruker oftest.

Følg denne veiledningen for støtte underveis: oppsett av Microsoft Authenticator.

Har du har fått ny mobiltelefon? 

Når du får en ny mobiltelefon må du sette opp Microsoft Authenticator på nytt. Legg til Microsoft Authenticator som ny påloggingsmetode fra sikkerhetsinformasjonssiden.

Har du appen, men den fungerer ikke?

Selv om du har appen må den være satt opp mot riktig konto, for at den skal fungere. Legg til Microsoft Authenticator som påloggingsmetode fra sikkerhetsinformasjonssiden.

Følg denne veiledningen for støtte underveis: oppsett av Microsoft Authenticator.

Hvis du vanligvis bruker kodebrikke for å logge deg inn og mangler Microsoft Authenticator-appen må du ringe brukerservice på telefon 22 06 82 82 for å få hjelp med nytt passord.

Når du får logget inn igjen, bør du laste ned og sette opp appen Microsoft Authenticator slik at du kan stille tilbake passordet ditt selv neste gang.

Husker du passordet ditt?

Hvis du er logget på maskinen og vanligvis logger inn uten kodebrikke kan du endre passordet ditt selv når du ikke får logget inn med det. Fra Microsoft-kontoen din klikker du på lenken Endre passord. Her må du skrive inn passordet du har nå, og deretter lage deg et nytt passord. Når du har klikket på Send inn, kan du logge inn i politinettet med det nye passordet ditt. Start med å åpne Microsoft-kontoen.

Slik lager du sterke passord (nettvett.no)

Hvis du vanligvis bruker kodebrikke for å logge deg inn og mangler Microsoft Authenticator-appen må du ringe brukerservice på telefon 22 06 82 82 for å få hjelp med nytt passord.

Når du får logget inn igjen, bør du laste ned og sette opp appen Microsoft Authenticator slik at du kan stille tilbake passordet ditt selv neste gang.